ENGLISCH IM KINDERGARTEN

„WINTER SPORTS"

Gruppe2, 2002

Jeden Montag besucht uns Frau Gertrud Erbler im Kindergarten, wo sie mit jeweils zwei Teilgruppen spielerische Englischeinheiten gestaltet.

Bei keiner dürfen unsere liebgewonnenen Stofftiere Peter, Rosie, Connie und Tom fehlen.

Wir beginnen immer mit unserem Begrüßungslied: „Let´s sing hello!"

Dann folgen individuell aufgebaute Stundenbilder. Hier ein kurzer Einblick in eine solche Einheit.

Kurzes Gespräch über unseren vergangenen Schikurs: „Was it cold/funny?", ....

Peter the Panda likes to go out. He puts on his rucksack. Peter knocks at Rosie’s door.

Rosie comes out and says: „Hello Peter!"

„Rosie, look what I have - a big rucksack."

Then they go together to Tom.

They knock at Tom’s door.

„Hello Peter, hello Rosie!"

„Tom, look what I have", Peter says. „I have a big rucksack."

Tom, Peter and Rosie go together to Connie.

They knock at Connie’s door.

Connie comes out.

„Hello Peter, hello Rosie, hello Tom. What is in the rucksack?", asks Connie.

Peter opens the rucksack.

There is a jacket in. Rosie puts on the jacket.

There are a blue and an orange scarf in the rucksack.

Tom puts on the blue scarf and the blue mittens.

Connie takes the pullover and a scarf.

[Foto 3049]

Peter wants to go skiing. He needs skis and ski-sticks.

Peter puts on his skis and ski-sticks and then he goes skiing down the slope.

Rosie wants to go skating. She puts on her skating boots and starts skating on the lake.

 

 

Tom wants to go tobogganing. He lays at his toboggan and race down the hill.

Connie doesn’t want to go skiing, skating or tobogganing.

She wants to sing a song.

Let us sing a song: Let’s go skating!

à Die Kinder machen die Bewegungen dazu.

Now they want to go home.

Rosie puts her jacket into the rucksack.

Tom puts his scarf and mittens into the rucksack.

Connie puts her pullover and scarf into the rucksack.

Abschlusslied: Let’s sing goodbye!

Die Kinder werden immer wieder angeregt mitzusprechen und Sätze zu bilden. Zwischendurch wird auch Deutsch gesprochen, um englische Wörter zu erklären oder Sätze besser begreifbar/verstehbarer zu machen.

Viel zu schnell verging diese Englischeinheit wieder. Mit den liebevoll gestalteten Materialien von Frau Erbler macht es den Kindern immer wieder besonderen Spaß, den Erlebnissen der vier Tiere zu folgen.

Sigrid Putz, ÜKG, Gruppe 2

STARTSEITEzurück zum Übungskindergarten